A- A A+

Klasa 6H wraz z wychowawcą zaprasza do obejrzenia prezentacji przygotowanej w ramach klasowego projektu walki z hałasem. Zebraliśmy informacje czym jest hałas, jakie powoduje problemy, dlaczego warto pracować w ciszy i co my możemy zrobić, żeby było ciszej w klasie. Mamy nadzieję, że nasza praca przyda się też innym. 

Klasa 6H z p. Edytą Kocaj

Klasa 6H wraz z wychowawcą zaprasza do obejrzenia prezentacji przygotowanej w ramach klasowego projektu walki z hałasem. Zebraliśmy informacje czym jest hałas, jakie powoduje problemy, dlaczego warto pracować w ciszy i co my możemy zrobić, żeby było ciszej w klasie. Mamy nadzieję, że nasza praca przyda się też innym. 

Klasa 6H z p. Edytą Kocaj

(youtube}xXuhmwm11w8{?youtube}

Plakat promujacy dzień życzliwości

To niezwykłe święto obchodzone jest od kilkunastu lat na całym świecie. Niezwykłe, bo obchodzić je może każdy z nas, bez względu na wiek, pochodzenie czy poglądy. I to na różne sposoby. Czasem wystarczy uśmiech albo niewielki gest. Pomysł Światowego Dnia Pozdrowień narodził się już w 1973 roku pod nazwą World Hello Day w Stanach Zjednoczonych. Jego idea tak się rozrosła, że z czasem zawitał aż do 180 krajów. W Polsce obchodzimy go od 2006 roku. Nie możemy obchodzić tego dnia w szkole, więc wysyłajcie w świat życzliwe uśmiechy, piękne słowa i czerwone serca. Powiedzenie mówi: „Jedno ciepłe słowo potrafi ogrzać trzy zimowe miesiące”. Rozejrzyj się wokół. Może ktoś czeka, żebyś wyciągnął do niego życzliwą dłoń.

W tym dniu proponujemy wam zabawę: przyślijcie życzenia dla biblioteki szkolnej lub dla książki - zabawne, oryginalne, niepowtarzalne.

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

16 października 2020r. rozpoczęła się V edycja Konferencji Uczniowskich z cyklu Dzieci mają głos. Uczniowie spotkali się już szesnasty raz, ale po raz pierwszy podjęli temat, na który rozmawia cały świat. Mieli okazję, aby poznać wzajemne odczucia, poglądy, a także obawy i wątpliwości związane  z życiem w czasach pandemii. Wcielili się  także w role ekspertów różnych resortów i zastanawiali się nad praktycznymi rozwiązaniami, aby poprawić bezpieczeństwo. Uczniowie przyznali, że towarzyszyły im początkowo różne emocje. U jednych było to przerażenie, że liczba zachorowań rośnie w zastraszającym tempie, że sami lub ich bliscy mogą zachorować. Jedna z uczennic opowiadała, że bardzo poważnie przeziębiła się, miała gorączkę przez kilka dni i bała się, że zachorowała na Covid-19.  U innych – niedowierzanie czy taki wirus w ogóle istnieje? Jeszcze inni cieszyli się, że nie trzeba iść do szkoły. Obecnie, po kilku miesiącach już wiedzą, że wirus istnieje i choć nie wydaje im się taki straszny, nie mogą go bagatelizować.

Oto propozycje  niektórych rozwiązań w różnych resortach:

  1. RESORT ZDROWIA:

- darmowe testy na koronawirusa

- tymczasowe szpitale w szkołach ( na czas nauczania zdalnego)

- maseczka plus ( 1 maseczka w miesiącu darmowa dla każdego obywatela)

  1. RESORT OŚWIATY:

- obowiązkowe maseczki w szkole, na korytarzu i w klasie

- podział klas na mniejsze grupy

- w przypadku zarządzenia o zdalnym nauczaniu – przejście na tę formę wszystkich grup wiekowych.

  1. RESORT GOSPODARKI:

- dłużej otwarte sklepy

- mniej osób na 1 kasę

- obowiązek noszenia nie tylko masek, ale i rękawiczek w sklepie

- kupowanie najpotrzebniejszych rzeczy

  1. RESORT KULTURY:

- kino samochodowe

- streaming czyli transmisja na żywo

- obniżenie cen biletów

- dla występujących artystów ekrany, na których widać publiczność na żywo (propozycja ucznia kl.7, który słusznie zauważył, że publiczność dla artysty jest jak paliwo dla auta)

Dyskusja była bardzo ożywiona, zwłaszcza na temat nauczania zdalnego. Wyplynęły jasne i konkretne wnioski. Uczniowie  nie chcą uczyć się w domu, wolą  zdecydowanie szkołę. Wiedzą, że nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z nauczycielami i rówieśnikami. Stwierdzają jednak, że racjonalne obostrzenia muszą być w każdej dziedzinie życia i jeśli już się  je wprowadza to należy ich konsekwentnie przestrzegać.

Dziękujemy za udział w dyskusji i zapraszamy na kolejne spotkanie za tydzień.

                                                                                                                             Organizatorzy

                                                                                           Elżbieta Turbińska – nauczyciel bibliotekarz

                                                                                            Justyna Wojcińska – pedagog szkolny

 

15 września obchodzi się International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować. W naszej szkole najmłodsi uczniowie od samego rana cieszyli się tym dniem! Odbyła się pogadanka na temat książki The Dot, która opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti. Następnie uczniowie klas 0-IV wspólnie bawili się przy muzyce, tańczyli z chusteczką haftowaną w kropki, losowali tajemnicze przedmioty z worka w kropki, wykonywali kropkowane prace plastyczne i ozdabiali teren szkoły kredowymi kropkami!
To był wspaniały i niezapomniany dzień!