A- A A+

W dniu 22 marca 2021 roku obchodziliśmy w naszej szkole po raz pierwszy Dzień Wody. Akcję zainicjowali i przygotowali uczniowie z działającego w szkle projektu edukacyjnego Code For Green, które autorem jest Fundacja Forum Inicjatyw Społecznych. Uczniowie z Code For Green zebrali i przygotowali ciekawe propozycje scenariuszy lekcji, zabaw, quizów i konkursów. Z myślą o najmłodszych stworzyli grę dydaktyczną o tematyce wodnej, którą można obejrzeć po kliknięciu w link Gra dydaktyczna

Na większość lekcji, choć nauka odbywała się zdalnie, omawiano sposoby oszczędzania wody, ochrony wód, działań zmierzających do zmniejszenia swojego śladu wodnego. Obliczano również ile wody potrzeba do produkcji żywności. Powstały ciekawe prace plastyczne, które zaprezentowane są w filmie poniżej.

Na lekcjach wychowania fizycznego  nie tylko kładziono nacisk na zrozumienie zagadnień śladu wody i wody wirtualnej, ale również poszerzano o aspekty związane z funkcjonowaniem człowieka w środowisku wodnym, sporty związane z wykorzystaniem wody. Odbyły się także rozmowy o gospodarce wodnej w organizmie młodego człowieka, sportowca.

Odbył się konkurs plastyczny dla klas „0”-III pod hasłem „Woda dla zdrowia”. Wyniki tego konkursu przedstawiają się następująco:

1 miejsce  Blanka Rezler 3a
2 miejsce  Olaf Markowski "0"
3 miejsce  Sebastian Ruliński 2c

wyróżnienia
Ada Rudnicka 3a
Antoni Siemaszko 1c
Jan Czarny 2c
Zuzanna Fiszer 2b

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, wybór był niezwykle trudny. Życzymy samych sukcesów. Nagrody i dyplomy zostaną wręczone podczas zakończenia roku szkolnego.

Tematyka wodna zainteresowała uczniów i chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami. Zdziwienie wywoływały informacje na temat ilości zużytej wody w procesach hodowli i produkcji otaczających nas rzeczy. Uczniowie świadomi są potrzeby oszczędzania wody i znaczenia dla organizmu człowieka. Wykonanie kroku w kierunku stanowczych działań z własnej strony czy społeczeństwa wymaga wsparcia i dużej pracy instytucji państwowych oraz organizacji takich jak PAH. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej pracę grupy  Code For Green w module wody. Prezentacja

Uczestnicy i opiekunowie projektu Code For Green serdecznie dziękują wszystkim nauczycielom i uczniom, którzy włączyli się w ochotny Dnia Wody

 

Plakat akcji profilaktycznej o czerniaku skóry

Nawet jeśli trudno w to uwierzyć, przed nami coraz więcej słonecznych dni. Niedawno zaczęła się wiosną, a do lata czas minie szybciej niż sądzimy. W związku z tym uczniowie klas 7 uczestniczyli w programie profilaktycznie- edukacyjnym realizowanym w ramach kampanii „Znamię! Znam je?”. Jej organizatorem jest Akademia Czerniaka, sekcja naukowa Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej działająca pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego i Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej. Podczas zajęć przeprowadzonych w oparciu o nadesłane materiały, uczniowie dowiedzieli się, jak prawidłowo sprawdzać skórę i uchronić się przed czerniakiem. Poznali zalety regularnego badania skóry oraz inne zasady profilaktyki. Wszystkich zainteresowanych tematem odsyłamy na stronę https://www.facebook.com/znamieznamje/.

I. O-B

Zainteresowani przedmiotami przyrodniczymi uczniowie klas 4 - 8 realizowali w pierwszym półroczu różnorodne projekty. Pracowali indywidualnie lub grupowo, poznając m.in. budowę układu pokarmowego

oraz najpiękniejsze zjawiska fizyczne.

Zastanawiali się nad tym, co się stanie, gdy zniknie jakiś organizm, jakie działania możemy podjąć na rzecz ratowania owadów, jak uniknąć dzikiego lokatora w swoim ciele

albo co może się stać, gdy zabraknie nam prądu.

Były również osoby, które zbudowały własny elektromagnes. 

Efektami prac uczniów są m.in. filmy, lapbooki, plakaty, które możecie zobaczyć na załączonych zdjęciach. Zapraszamy na wirtualną wystawę ! 

Nauczyciele przyrodnicy

Dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3 i Nr 4 w Polkowicach w czasie ferii zorganizowano półkolonie zimowe. Okres pandemii wymusił na organizatorach zmianę formuły wypoczynku tym razem brakowało zajęć integracyjnych, międzygrupowych projektów, zawodów oraz wspólnych pokazów i występów. Wszystkie zajęcia odbywały się zgodnie z wytycznymi MEN, MZ i GIS. Półkoloniści brali udział w szczegółowo przygotowanym programie, który składał się z zajęć rekreacyjnych, zajęć rozwijających umiejętności plastyczne oraz zajęć o charakterze profilaktycznym. Pierwszy tydzień zdominowały zajęcia plastyczne: tworzenie grupowego plakatu, pejzaży zimowych, prac konkursowych o św. Sebastianie czy warsztatów zdobienia ramek i skrzyneczek na skarby. Uczestnicy brali udział również w zajęciach w pracowni ceramicznej. Oczywiście nie obyło się bez zabaw ruchowych w sali gimnastycznej czy zabaw na świeżym powietrzu. Na uatrakcyjnienie pobytu dzieci na półkolonii wpłynęło wzbogacanie programu zajęć o aktywne formy wypoczynku - zajęcia na basenie. Drugi turnus półkolonii również obfitował w szereg atrakcyjnych zajęć i warsztatów z wykorzystaniem długopisów 3D, warsztatów rękodzieła: tworzenie biżuterii, lampionów, zabawek z recyklingu. Zaproponowane dzieciom formy aktywności pozwoliły na stworzenie pozytywnego klimatu, zachęcającego do rekreacji, zabawy i aktywnego spędzania czasu wolnego. Mimo licznych obostrzeń organizatorzy zadbali o to, aby nawet w czasie pandemii dzieci doświadczyły radości w zabawie z rówieśnikami.

Adriana Ciupka

Uczniowie klasy "0" przystąpili w tym roku szkolnym do realizacji programu edukacyjnego "Mały Miś w świecie wielkiej literatury". W jednym z modułów programu dzieci wykonywały zadania dotyczące zdrowia i jego ochrony - obchodziły Światowy Dzień Mycia Rąk, poznawały owoce i warzywa, spotkały się ze szkolną pielęgniarką, a także, własnoręcznie, wykonały pyszne sałatki owocowe i warzywne. Wszystkiemu oczywiście bacznie przyglądał się grupowy Miś Stefan, który jest głównym bohaterem każdego działania. Po wykonaniu wszystkich zadań Motylki otrzymały Dyplom

Zdjęcie dyplomu

Zapraszamy do galerii