A- A A+

Zapraszamy do kontaktu w każdej sytuacji, która wymaga wsparcia. Jeżeli potrzebujesz pomocy, możesz uzyskać ją w następujący sposób:

Poprzez e-dziennik - wysyłając wiadomość mailową.

W czasie dyżuru telefonicznego, pełnionego przez nasz zespół:

PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK

10:00 – 13:00

Telefon: (76) 845-69-43 wew. 101

Przypominamy także, że w godzinach 16:00 – 24:00 w naszej gminie funkcjonuje Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, w którym pod numerem 793 200 020 dyżurują polkowiccy psycholodzy i terapeuci. Z telefonu mogą korzystać zarówno nasi uczniowie, jak też ich opiekunowie.

Zespół Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej SP3: 

Psycholodzy szkolni:

- Sara Cybruch (klasy I-IV i oddziały przedszkolne)

- Małgorzata Niklasińska (klasy V-VIII)

Pedagodzy szkolni:

- Marlena Rudnicka ( klasy I-IV i oddziały przedszkolne)

- Justyna Wojcińska (pedagog klasy V-VIII)

- Adrianna Osos (pedagog klasy V-VIII)

 

Szanowni Rodzice/Opiekunowie

Z przyjemnością umieszczamy dla Państwa dokument w formie audio-prezentacji, nawiązujący do tematyki bezwarunkowej akceptacji dziecka, pt. „Język akceptacji – czyli o tym, jak być wspierającym dorosłym”. Pomysł tego przedsięwzięcia został zainicjowany przez uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Lubinie oraz Zespołu Szkół w Polkowicach w ramach Olimpiady „Zwolnieni z Teorii” z projektu „iAccept”. Chciałyśmy przeprowadzić dla Państwa spotkanie, na którym poruszyłybyśmy powyższą tematykę, jednak przez nagłą sytuację związaną z koronawirusem przeniosłyśmy nasze pomysły i współpracę do sieci. Mimo to, mamy nadzieję, że z chęcią zapoznają się Państwo z tym, co przygotowałyśmy.
Pozdrawiamy serdecznie, psychologowie Sara Cybruch i Małgorzata Niklasińska

Język akceptacji - czyli o tym, jak być wpierajacym dorosłym

 

Uczniów klas I - IV zapraszamy do kreatywnego spędzania czasu.

Proponujemy wykonanie pracy „KSIĄŻKA INSTALACJA - przygody kolorowych kulek” oraz napisanie „PAMIĘTNIKA niezwykłego”.

Szczegóły propozycji w załącznikach poniżej.

KLASY I-III PRZYGODY KOLOROWYCH KULEK

KLASY IV Pamiętnik

Zachęcam do przesyłania zdjęć z etapu tworzenia waszych prac na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam Marlena Rudnicka

 

Pozytywna ruletka

Witajcie Drodzy Uczniowie, umieszczam tutaj ciekawą pomoc do ćwiczeń emocji: "Pozytywna ruletka".
Spróbujcie a sami przekonacie się, że to super zabawa.

link: https://wordwall.net/pl/resource/1157589/pozytywna-ruletka

Powodzenia

 

Drodzy Uczniowie!

Coraz bliżej egzaminów, dodatkowo trudna sytuacja związana z koronawirusem, która w niekorzystny sposób może wpływać na nasze samopoczucie. Dlatego ważne jest, abyśmy w tym trudnym dla nas okresie znaleźli czas na relaks i odprężenie naszego organizmu. Poniżej przedstawiamy Wam kilka prostych ćwiczeń relaksacyjnych. Pamiętajmy, że techniki te pełnią kluczową rolę w naszym życiu, gdyż sprzyjają wypoczynkowi całego organizmu, a co za tym idzie, pozytywnie wpływają na naszą pamięć i efektywne uczenie się, a zarazem niwelują poziom odczuwanego stresu. Zachęcamy do systematycznego korzystania z tych technik, jakie oferują nam książki, płyty czy Internet.

Polecamy m.in.:

Wszystkie pomysły są dostępne zarówno w wersji dla dorosłych oraz dzieci. 

Kącik dla dzieci:

Warto odsłuchać:

  • Trening autogenny. Klasyczny trening Schultza w 12 tygodni – audiobook Paweł R. Stań
  • Relaks w minutę – dr Sylwester Kowalski
  • Trening progresywny Jacobsona – dr Sylwester Kowalski
  • Trening autogenny relaksacja - dr Sylwester Kowalski

Pozdrawiamy!

Psychologowie Sara Cybruch i Małgorzata Niklasińska

 

Szanowni Rodzice/Opiekunowie!

Od pewnego czasu jesteśmy zasypywani groźnymi informacjami dotyczącymi pandemii, jaką jest koronawirus. Dziś skupimy się na naszych najmłodszych dzieciach, mogących odczuwać niepokój, a nawet strach czy lęk. Czy powinniśmy rozmawiać z naszymi dziećmi o obecnej sytuacji? A jeśli tak, to w jaki sposób, by mogły zrozumieć bez większego niepokoju? A może lepiej jest udawać, że nic złego się nie dzieje?
Poniżej zamieszczamy linki do stron zawierających informacje na temat wirusa oraz w jakiś sposób rozmawiać z dzieckiem z wykorzystaniem bezpłatnych poradników, bajek w formie pdf lub do odsłuchu i krótkich filmów.

https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10307465/czy-babcia-umrze-jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie.html

https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/6-sposobow-dla-rodzicow-jak-wspierac-dzieci-podczas-epidemii-koronawirusa

https://www.medexpress.pl/jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-pobierz-bezplatny-poradnik/76708

https://miastodzieci.pl/czytelnia/bajki-piosenki-wiersze-ktore-pomoga-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie-i-kwarantannie/

https://www.youtube.com/watch?v=Grc0dN9q-Lg

https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk


Życzymy wytrwałości i zdrowia!
Pozdrawiają psychologowie Sara Cybruch i Małgorzata Niklasińska