Wydarzenia

A- A A+

Logo Dnia Gier Planszowych

Dzień Gier Planszowych to święto obchodzone 10 października. Tegoroczna edycja została rozegrana pod hasłem "Cała Polska Gra w Planszówki". Na rynku są tysiące gier, ponieważ prawie wszyscy lubimy w nie grać. Nasza szkoła przyłączyła się do akcji. W bibliotece daliśmy upust swojej energii i pokazaliśmy, że planszówki to dobrze spędzony czas. Spójrzcie na fotorelację.

Nauczyciele bibliotekarze

E.Turbińska, A.Stefaniak

Wyniki bibliotecznego konkursu czytelniczego „Lista ulubionych domowych książek”

W dniu 21 maja w szkolnej bibliotece  odbyło się losowanie nagród!  Komisja w składzie: Pani Dyrektor Małgorzata Kaczmarek, nauczyciele bibliotekarze – Iwona Idzikowska i Zuzanna Szczęsna wyłoniły zwycięzców:

Klasy I-IV

- Szymon Bocian IIIb – bańki

- Zuzanna Wojnarowska IIIb – bańki

- Jakub Makarewicz IVa – kostka „Magic Cube”

- Katarzyna Trybka IIa – książka „Baśnie Europy”

- Maja Antonik Ib – książka „Martynka”

- Aleksander Kłapkowski IIId – gra „Biznes po europejsku”

Klasy V-VIII

 - Amelia Dera  - książka „Igor”

igor

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnym bibliotecznym konkursie, który ogłosimy już w piątek (22 maja).

                                                                                                        Pozdrawiamy – nauczyciele bibliotekarze

 

 

WIRUSOWY KONKURS

Wokół tylko koronawirus, maski, rękawiczki ochronne. A może by tak o tym napisać albo narysować? Humorystycznie lub na poważnie. Moja koleżanka powiedziała kiedyś, że „problem dobrze obśmiany jest w połowie rozwiązany”. Wyśmiewać nie będziemy, bo pandemia to poważny problem, ale spróbujmy ją oswoić, by nie poddawać się panice i atmosferze lęku.

Mam dla was trzy propozycje (do wyboru):

  1. Wirusowy alfabet – na każdą literę alfabetu podaj przynajmniej jedno skojarzenie z wszechobecnym koronawirusem.
  2. Wirusowy zawrót głowy – napisz dowolny tekst literacki, np. list, niezwykłe opowiadanie, wiersz, opis przeżyć czy zaprojektuj komiks. Uczniowie VII i VIII klas mogą pokusić się o fraszkę lub tren.
  3. Wirusowy zawrót głowy – wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką i prześlij zdjęcie.

Opowiedzcie o prawdziwych historiach, swoich przeżyciach, po prostu o tym, jak sobie radzicie w trudnym czasie powszechnego kryzysu.

Najciekawsze prace opublikujemy na stronie naszej biblioteki. Wasze panie od języka polskiego na pewno was pochwalą, a może nawet docenią piąteczką. A co najważniejsze - wyrazicie własne odczucia. W końcu pisać można na każdy temat. Ciekawa jestem waszych pomysłów.

Prace przesyłajcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez e - dziennik  

                                                                                                                                                      Elżbieta Turbińska

 

wirus

Znalazłam w sieci taki wiersz i bardzo mi się spodobał. Przeczytajcie Koronawirus

POBAW SIĘ W PISARZA LUB ILUSTRATORA

Zapraszamy Was na wspólne pisanie lub ilustrowanie.       

Zadanie polega na napisaniu opowiadania do ilustracji lub namalowaniu ilustracji do wiersza lub opowiadania.

Zajrzyjcie na stronę:   terazczytamy.pl

Znajdziecie tam obrazy do pisarskiej twórczości oraz utwory literackie, które aż proszą się o zilustrowanie 

Najciekawsze prace zamieszczane są w galerii na stronie.

 

 

Gawęda o książce

6 lutego spotkaliśmy się w bibliotece, by pogawędzić o książkach. Są w naszej szkole uczniowie, którzy lubią czytać. Sami przyznają, że to dla nich prawdziwa przyjemność, relaks, możliwość przeżycia prawdziwej przygody i zdobycia wiedzy. To miłośnicy książek i czytania. Zgodzili się, aby opowiedzieć o tym swoim koleżankom i kolegom z klas VI. Gawęda o książce to krótkie zareklamowanie książki. Nie jest to streszczenie ani recenzja, ale raczej przedstawienie bohaterów, fabuły czy też kilku scen z książki w taki sposób, by słuchacze chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie. To również dzielenie się ze słuchaczami swoim entuzjazmem do książek i zachęcanie do czytania dla przyjemności.

Na spotkaniu wystąpili:

  1. Nadia Oleksy kl. Ve – W. Bruce Cameron, Był sobie szczeniak (literatura obyczajowa)
  2. Jacek Kosior kl. Vh – A. Maleszka, Czerwone krzesło (literatura fantastyczna)
  3. Julia Damian kl.VIe – Maleszka książki z serii Magiczne drzewo (literatura fantastyczna)
  4. Alma Papefus kl.VId – seria Nela mała reporterka (literatura przygodowo – podróżnicza)
  5. Łucja Klocek kl.VIIIc – Jo Nesbo, Trzeci klucz (literatura sensacyjna)
  6. Rita Mackiewicz kl. VIIc – Przytulajka (literatura obyczajowa)
  7. Mateusz Miękisiak kl. VII d – Florence Littauer, Osobowość plus (literatura psychologiczna)
  8. Mateusz Melnyczuk kl. VIIIb – Macht Christopher, Spowiedź Hitlera. Szczera rozmowa z Żydem ( literatura faktu).

Wszystkim uczniom gratuluję wysokiego poziomu wystąpień, umiejętności swobodnego mówienia o sobie, swoich przemyśleniach i literaturze.

Co wiem o polskich noblistach?

Uczniowie kl. VII c wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie "Co wiem o polskich noblistach?". Przygotowywali się do niego przez ok.2 tygodnie. Do wykonania były trzy zadania: przeprowadzenie lekcji o noblistach, napisanie pracy literackiej i narysowanie portretu wybranego noblisty. Uczniowie zostali podzieleni na 7 grup. Każda grupa miała za zadanie zdobyć jak najwięcej informacji o wylosowanym nobliście, korzystając z różnych źródeł. Następnie należało stworzyć projekt profilu społecznościowego noblisty na Facebooku. Zajęcia zostały zorganizowane w czytelni szkolnej 5 lutego 2020r. Każda grupa zajęła miejsce przy oddzielnym stoliku. Jeden uczeń przebrany był za noblistę, którego reprezentowała grupa. Kolejno odbywały się prezentacje postaci. W bardzo ciekawy sposób opowiadano o rodzinie, dzieciństwie, życiu prywatnym, edukacji szkolnej, studiach, znajomych, twórczości, której ukoronowaniem była Nagroda Nobla. Pojawiło się również mnóstwo ciekawostek o noblistach, o których nie uczy się na lekcjach. Na koniec odczytany został wiersz autorstwa Amelii Omińskiej poświęcony Marii Skłodowskiej – Curie. Przed właściwą prezentacją uczniowie pracowali na różnych przedmiotach, aby zdobyć potrzebną wiedzę.

Oto najważniejsze działania:

- obejrzenie filmu o polskich noblistach
- poznanie historii Nagrody Nobla
- obejrzenie filmu dokumentalnego o M. Skłodowskiej – Curie na lekcji fizyki, rozwiązywanie quizu wiedzy
- oglądanie fragmentów polskich filmów – adaptacji niektórych powieści noblistów („Chłopi”, „Ziemia obiecana”, „Quo vadis”, fragmenty trylogii) na języku polskim
- czytanie poezji W. Szymborskiej i Cz. Miłosza – zajęcia w bibliotece
- poznanie działalności politycznej Lecha Wałęsy; krótka charakterystyka epok historyczno- literackich, w których tworzyli laureaci nagrody Nobla - podczas lekcji historii
- tworzenie profilu społecznościowego – zajęcia informatyczne
Ponadto w szkolne działania włączyli się rodzice, którzy dopilnowali, aby uczniowie ukończyli zadania i przygotowali się do prezentacji.
Po feriach uczniowie kl. VII c zaprezentują swoje projekty pozostałym klasom VII. Udział w konkursie stanie inspiracją do ogólnoszkolnego projektu w przyszłym roku szkolnym.

Nad imprezą pieczę sprawowały panie Edyta Kocaj i Elżbieta Turbińska.

Konkurs „Sleeveface w bibliotece” rozstrzygnięty

W bibliotece szkolnej (ul. Ociosowa) został rozstrzygnięty (poprzez głosowanie uczniów) konkurs „Sleeveface w bibliotece”  klas V-VIII.

Przyznano trzy miejsca:

  1. Maksymilian Wojtkiewcz kl. VIa
  2. Maja Kozłowska kl. VIc
  3. Hanna Ślusarska kl. VIIIb1

oraz pięć wyróżnień:

  1. Amelia Dera Kl.VIa
  2. Wiktor Młyński kl.VIf
  3. Julia Drzyzga kl. VIIc
  4. Małgorzata Pieńko kl.VIIIb1
  5. Małgorzata Kowalik kl.VIIIb1

Nagrodzonym  gratulujemy

I.Szczęsna, E. Turbińska