SZKOLNY PERYSKOP

Gazetka szkolna Gimnazjum nr 1 w Polkowicach, nr 10, Listopad 2001

Twórcami tej strony są: Dominik Cierlik, Paweł Murawski, Kamil Szmyd, Piotr Kita, Mateusz Czub, Zbigniew Forjasz, Dominik Trzmielewski oraz Piotr Galiński, a opiekunem grupy jest pan Robert Królikowski - nauczyciel informatyki. Wydawnictwo "Czarny Kruk" umieściło stronę internetową naszego Samorządu Uczniowskiego na płycie CD, która została dołączona do podręcznika informatyki dla II klasy gimnazjum. W konkursie startowało ok. 300 stron internetowych, dlatego trudno było zdobyć I miejsce. Naszemu Samorządowi to się udało. Gratulujemy!!!

Kaja

"RYSY" KASY

Od 8 do 17 października w naszej szkole przeprowadzono akcję "Góra Grosza", do której, niestety, włączyło się tylko 10 (na 50!) klas. Każda z nich otrzymała punkty, które są brane pod uwagę w między- klasowym współzawodnictwie pod hasłem "Klasa na medal". Najlepsze wyniki osiągnęły klasy: IIId (1233 monety, tj. 37,74 zł) - I miejsce, Ii (766 monet, tj. 29,00 zł) - II miejsce oraz IIIm (477 monet, tj. 27,37 zł) i IIIp (769 monet, tj. 13,66 zł) - III miejsce ex aequo. Pozostałe klasy zajmujące kolejne miejsca to: IId, IIIg, IIIh, If, IIIk, IIb. W sumie zebrano 9 kilogramów "miedziaków" (3931 monet i 1 banknot), co stanowi sumę 128 zł 06 gr. Mamy nadzieję, że nasz skromny datek pomoże w wyposażeniu domów dziecka i pogotowi opiekuńczych.

SITHA

10 listopada 2001r. odbyły się Mistrzostwa Powiatowe w siatkówce dziewcząt. Nasza drużyna zajęła I miejsce, uzyskując w ten sposób awans do półfinału strefowego. II miejsce w tych rozgrywkach zajęło gimnazjum z Przemkowa, a III - gimnazjum z Radwanic.
Zawody chłopców, w tej samej dyscyplinie, zorganizowano 17 listopada. Reprezentacja naszej szkoły zajęła II miejsce. Zwycięzcami okazali się chłopcy z gimnazjum w Chocianowie, a na III miejscu znalazł się zespół z radwanickiego gimnazjum.

(red.)

"W POSZUKIWANIU NOWEGO PUNKTU WIDZENIA"
CZYLI RECENZJA "STOWARZYSZENIA UMARŁYCH POETÓW

Czy mieliście kiedyś problem ze szkołą, nauczycielami, pierwszą miłością lub ze zrozumieniem samego siebie? Założę się, że tak. A czy znaliście kiedyś osobę, którą z pełnym zaufaniem moglibyście poprosić o odpowiedzi na dręczące Was pytania lub o dobrą radę? A czy spotkaliście takiego nauczyciela? Jeśli nie, to przeczytajcie 
"Stowarzyszenie Umarłych Poetów"
N. H. Kleinbauma.
Książka ta opowiada o losach chłopców z elitarnej angielskiej szkoły, którym od najmłodszych lat wpajane są takie pojęcia, jak tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość. Gdy na zajęciach z angielskiego zjawia się nowy nauczyciel, pan Keating, który wprowadza nowe zasady, czują się początkowo zażenowani, z czasem obdarzają go przyjaźnią i traktują jak najwyższy autorytet zarówno w sprawach związanych ze szkołą, jak i całkowicie osobistych. To on zaraża chłopców pasją do poezji i to dzięki niemu powstaje tajne stowarzyszenie. Bohaterowie przeżywają razem sukcesy i porażki, a także tragedie. Pierwsza miłość, bunt przeciw rodzicom, pokonywanie własnych słabości - wszystko to zostało zręcznie wplecione w fabułę powieści. Lekcje z ulubionym nauczycielem uczą chłopców nie tylko angielskiego, ale także tego, jak postępować, "(...) by nie odkryć tuż przed śmiercią, że nie umiało się żyć". Dramatyczne zakończenie tej historii podkreśla przywiązanie uczniów do wykładowcy, który przekazał im prawdę o życiu...
Główną myślą książki N. H. Kleinbauma jest "Carpe diem", czyli "Chwytaj dzień". Myślę, że każdy powinien skorzystać z mądrości tego zadania, aby móc rozwijać swoje zainteresowania, zawsze dopiąć celu i rozumieć poezję życia.
Bowiem "(...) sztuka trwa i także Ty dopisać możesz wers".

Marta B., kl. IIId

GODZINY Z MEGO ŻYCIA 

6:00 Dzwoni budzik. Jak ja chciałabym, żeby on się chociaż raz zepsuł! Albo przynajmniej śpieszył!
6:05 Czy on się nigdy nie zmęczy? Poduszka na głowie niczego nie dała. Trzeba wstawać...
6:10 Nadal wstaję. Wysunęłam już 

jedną nogę. To duży sukces!
6:15 Jak tylko zapaliłam światło (jak to możliwe, że jest aż tak ciemno?), przypomniałam sobie, dlaczego tak wcześnie wstałam. Dzisiaj sprawdzian z geografii. Muszę też jeszcze napisać wypracowanie na język polski.
6:17 Sprawdziłam, polski jest tuż przed długą przerwą, a geografia na końcu. Uff, chyba zdążę...
6:28 Nie zdążę...chce mi się spać!
7:20 Aaaa! Zaspałam!
7:58 Uff... Przynajmniej do szkoły zdążyłam. 
9:50 Początek przemówienia na polski już mam, resztę chyba będę musiała zmyślić na poczekaniu. Pozostaje mi tylko wiara...
13:30 A jednak istnieje sprawiedliwość! Dostałam 5! Ja się z tego oczywiście cieszę! W końcu zmarnowałam na to aż trzy przerwy!
15:00 Mam karę. Sprawdzian poszedł mi tylko "jako-tako". Jak na złość do tego akurat się uczyłam!
15:20 Francuski. Czy ja zawsze muszę gdzieś pędzić?
16:15 Gazetka. Zaczynają mnie ogarniać wątpliwości co do mojego zdrowia psychicznego. Zwalić na siebie tyle zajęć...
17:00 Chórek. Ja chyba zwariuję niedługo...
18:30 Umieram! A jeszcze tyle lekcji!
18:45 Matma, chemia i biologia odwalone. To łatwizna! Została sama "humanistyka".
19:00 Leci fajny film. Dramat. Uwielbiam takie rzeczy!
22:30 Chyba muszę nastawić budzik znowu! No cóż, wiersz sam mi do głowy nie wejdzie... 
Na szczęście od 6:00 do 8:00 jest mnóstwo czasu!

Marta


STOPKA

"Szkolny Peryskop" redagują:
Marta Bejma, Agata Jakubowska, Justyna Tomicka, Joanna Macyszyn.
Skład komputerowy:
Witold Haberek, Łukasz Kotun, Tomasz Wyskup, Dominik Cierlik.
Publikacja w internecie:
Zbigniew Forjasz

UWAGA!!! Już wkrótce na tej stronie zostanie zamieszczony numer grudniowy.

Poprzednia strona