• Wydarzenia 2017/2018

    Zawsze jestem bezpieczny

    27.10.2017 r. w naszej szkole zorganizowane zostało rodzinne malowanie dla klas III pod hasłem „Zawsze jestem bezpieczny”. Działanie to miało na celu utrwalenie młodym ludziom zasad bezpiecznego zachowania w różnych, codziennych sytuacjach. W inicjatywie tej wzięli udział uczniowie ze wszystkich klas III wraz ze swoimi członkami rodziny. Grupowo malowali farbami na sztalugach. Podczas wspólnego tworzenia prac towarzyszyła przyjemna atmosfera. Powstała przepiękna galeria prac, która wystawiona została na holu I piętra szkoły. Zapraszamy do oglądania.


    Niepodległość dla młodszych

    Tuż po Święcie Niepodległości nasi młodsi koledzy z klas III, IV, V i VI obejrzeli program przygotowany przez nas z tej okazji. Wiele osób z klasy II a zaangażowało się w tę uroczystość. Była krótka inscenizacja z bitwy warszawskiej, wywiady o patriotyzmie i Ojczyźnie, taniec z szarfami przygotowany przez p. Ewę Grzesik oraz występ chóru „Cantabile” pod batutą p. Joanny Kący.

    eagle


    Warsztaty programowania

    W piątkowy wieczór chętni uczniowie z kas III i IV brali udział w warsztatach programowania. Dzieci poprzez zabawę poznały tajniki sterowania robotem na ekranie tableta. Gra ScottieGo!, to innowacyjna zabawa łącząca zalety tradycyjnej gry planszowej z multimediami. Zajęcia odbyły się w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.

       DSCN1290 DSCN1296 DSCN1279 DSCN1280


    Uczniowie nauczycielom

    Uczniowie-nauczycielom taki tytuł nosiła uroczystość zorganizowana, 12 października, z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Młodsi i starsi uczniowie, pokazem swoich talentów, przekazali podziękowania Wszystkim Nauczycielom i Pracownikom Oświaty – za wielką cierpliwość, wyrozumiałość i trud włożone w wychowanie i edukację.

    Rada Samorządu Uczniowskiego w imieniu wszystkich uczniów życzyła:

    Natchnionych chwil oraz takich myśli i marzeń, które dają się urzeczywistnić. 
    Pięknych i szlachetnych pomysłów, które podszeptuje serce.
    Samych radości i sukcesów, dużo wytrwałości, jak również uśmiechu każdego dnia.

    01  15  11  10  14


    Przywróćmy Dzieciom Uśmiech

    Zarząd Fundacji „Przyjazny Świat Dziecka” dziękuje dzieciom, rodzicom, nauczycielom i dyrekcji Szkoły Podstawowej nr 3 w Polkowicach za udział w akcji „Przywróćmy Dzieciom Uśmiech”, która prowadzona była w roku szkolnym 2016/2017. Cieszymy się za tak duże zaangażowanie w akcję. Fundacja odebrała 2920 kg makulatury z naszej szkoły. Środki uzyskane ze sprzedaży makulatury przeznaczone zostały na pomoc dzieciom przebywającym w rodzinnych domach dziecka.

    Uczniowie, którzy zebrali największą ilość makulatury otrzymali dyplomy za aktywne uczestnictwo.

    1. Tomasz Peregrym    z kl. IV a
    2. Oliwia Bułhak z kl. IV d
    3. Maja Sypko z kl. IV a
    4. Maksym Ambroziak z kl. III b
    5. Paweł Obrzut z kl. IV d
    6. Katarzyna Toll z kl. IV a

    Czwarta debata

    25 października 2017 odbyła się  VIII  Konferencja Uczniowska  z cyklu Dzieci mają głos na temat:  Przestańcie mi rozkazywać! To moja sprawa, co robię.  W spotkaniu wzięło udział  25 uczniów klas  IV-VI oraz 3 ekspertów: Aleksandra Czajkowska – funkcjonariusz Policji w Polkowicach i rodzice naszych uczniów: Katarzyna Huzarska i Agnieszka Wasilewska. Temat  zaciekawił uczniów, gdyż to oni są zwykle „wykonawcami” rozkazów i nakazów dorosłych osób.  Punktem wyjścia do rozmowy była scenka pantomimiczna odegrana przez dwie uczennice,  ukazująca mamę, która nadmiernie obciąża obowiązkami swoją córkę, a ponadto przegląda  wiadomości w jej telefonie.  Następnie uczestnicy podzielili się informacją o swoich obowiązkach, domowych i szkolnych.  Na tej podstawie  dyskutanci doszli do różnych wniosków:

    – rodzice  w niektórych przypadkach nadużywają swojej władzy
    – czasem rozkazują bez sensu, np. powtarzanie wiele razy tego samego do sprawdzianu
    – dysponują pieniędzmi dziecka
    – chcą nauczyć swoje dzieci różnych umiejętności
    – dbają o wyniki w nauce swoich dzieci
    –  polecenia i rozkazy odgrywają duża rolę wychowawczą

    Druga część dyskusji poświęcona była kontroli rodzicielskiej. Większość uczniów zgodnie  przyznała, że rodzice kontrolują ich telefony, komputery, pokoje, plecaki ( żeby było spakowane wszystko, co potrzebne do szkoły).  Główne przyczyny kontroli wg uczniów:

    • dbanie o bezpieczeństwo dzieci
    • lęk o dziecko
    • utrata zaufania
    • tajemnice dziecka, kłamstwa, oszukiwanie w różnych sprawach

    Jak daleko sięgają granice kontroli rodzicielskiej? – to pytanie skierowane było do eksperta – policjantki pani Aleksandry Czajkowskiej, która podkreśliła, że każde dziecko ma prawo do prywatności, ale jeśli w jakiś sposób złamie zasady ustanowione przez rodziców czy  zagrożone jest jego bezpieczeństwo to wszelkie granice przestają istnieć.  Zaakcentowała również, że dzieci muszą być posłuszne rodzicom, przestrzegać ustalonych reguł, gdyż to właśnie rodzice odpowiadają za nich do 18. roku życia.

    Podsumowaniem konferencji były wyniki sondażu przeprowadzonego przez pedagoga szkolnego p. Justynę Wojcińską wśród rodziców, który zawierał dwa pytania:

    1. Czy kontroluje Pan/Pani pokój własnego dziecka?

    94 % – TAK
    6% – NIE

    1. Dlaczego kontroluje Pan/Pani pokój dziecka?

    Odpowiedzi rodziców koncentrowały się wokół następujących powodów:

    1. A) uczenie dziecka dbania o ład i porządek oraz dyscyplinę,

    cytat:  „Sprawdzam pokój dziecka ze względu na porządek, czy dba o czystość, jak organizuje sobie miejsce pracy przy biurku(…) dlatego kontrola jest potrzebna, ale nie grzebię w rzeczach dziecka, nie szperam po szafkach, notatkach itp. itd. ma swoją przestrzeń, ma prawo do prywatności. Ufam dziecku, dlatego nie mam potrzeby kontrolowania wszystkiego.”,

     cytat: „Sprawdzam, a nie inwigiluję”;

    1. B) dbanie o zdrowie dziecka,

    cytat: „Sprawdzam, by okna były podomykane i kaloryfery odkręcone”,

    cytat: „Dbam o to, by pokój był przewietrzony i z czystą pościelą”;

    1. C) dbanie o bezpieczeństwo dziecka, gdyż rodzic ponosi odpowiedzialność za nie póki jest niepełnoletnie (posiadanie rzeczy nienależących do niego, drogich lub rzeczy niedozwolonych),

    cytat: „Dzieci narażone są na różne niedozwolone dla nich pokusy tj. papierosy, narkotyki, itp. które w obecnych czasach są zbyt łatwo dostępne dla nich. Kontrola ma na celu sprawdzenie czy dziecko nie zapragnęło spróbować tego i jeśli tak, to należy porozmawiać z nim o tym i przedstawić skutki  takiego zachowania.”,

    cytat:  „Chcę trzymać rękę na pulsie.”,

    cytat: „Zawsze można coś niepokojącego zauważyć, coś co w życiu codziennym nie widzimy.”;

     VIII Konferencja Uczniowska była jednocześnie ostatnią w tym roku szkolnym.  Celem naszych spotkań była przede wszystkim  możliwość dyskutowania na  ważne tematy, kształcenie u uczniów umiejętności prezentowania swojego zdania, logicznego myślenia, argumentowania i wyciągania wniosków. Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w debatach, a swoimi spostrzeżeniami zadziwiali czasami  ekspertów. W 4 spotkaniach wzięło udział  60  uczniów z klas IV-VI i  10 ekspertów.

    Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom, zaproszonym gościom i rodzicom, którzy wspomagali nas jako eksperci, a także brali udział w sondażach. Do zobaczenia na kolejnych konferencjach za rok!

    Organizatorzy:

    Organizatorzy:
    Elżbieta Turbińska – pedagog szkolny
    Justyna Wojcińska – pedagog szkolny
    Weronika Maraj – opiekun SU
    Sara Cybruch – psycholog szkolny

     


    Trzecia debata

    18 października 2017 odbyła się  VII Konferencja Uczniowska na temat:  Klasowe osobowości czy osobliwości?  W spotkaniu wzięło udział  27 uczniów klas IV-VI oraz 2 ekspertów:  Renata Bogucka – psycholog Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Polkowicach i Agata Jakubowska – Syta – psycholog Polkowickiego Centrum Usług Zdrowotnych w Polkowicach.  Tym razem uczniowie zastanawiali się, jakie osobowości można wyróżnić w klasie. Spośród wielu, wymienione zostały, jak w znanej bajce: Zgrywus, Ważniak, Laluś, Pracuś, Osiłek, Łasuch, Ciamajda. Ponadto przytoczone zostały fragmenty wierszy J. Brzechwy, który sportretował wiele szkolnych postaci: Kłamczuchę, Skarżypytę, Pytalskiego, Lenia i Samochwałę. Jak w bajkach, tak i w życiu, niektóre typy nas denerwują, a inne podziwiamy i lubimy. Uczniowie podjęli bardzo ożywioną dyskusję i próbowali odpowiedzieć na ważne pytania: Dlaczego niektórych  kolegów, koleżanki unikania się, wręcz odpycha, nie przyjmuje  do grupy, lekceważy?  Czym  imponuje gwiazda klasowa? Co zrobić, aby znaleźć swoje miejsce w szeregu i czuć się dobrze w gronie swoich rówieśników?

    Wnioski z dyskusji

    Lubimy osoby, które:

    – są życzliwe
    – poświęcają swój czas dla przyjaciół
    – szanują innych za ich charakter , a nie ze  względu na wygląd, oceny,  czy „elektroniczne gadżety”

    Nie lubimy osób, które:

    – zastraszają innych
    – zgrywają się, popisują, przechwalają
    – rozsiewają plotki na temat innych, powodując konflikty w klasie
    – nie szanują  innych, bo są biedniejsi czy słabsi
    – obrażają, przeklinają

    Głos w dyskusji zajęli również eksperci, którzy byli pod dużym wrażeniem  wypowiedzi uczniów. Panie psycholog zwróciły uwagę na to, że niełatwo wyjść z roli, jaka została uczniowi przypisana. Przestrzegały przed bezmyślnym etykietowaniem. Radziły, aby dać szansę pokazania się takim osobom z innej strony.

    Konkluzja debaty: Każdy uczeń bez wyjątku, bez względu na pozycję w klasie, chce znaleźć swoje miejsce w grupie. Pragnie być czasem doceniony, wysłuchany, zauważony.  Każdy uczeń powinien czuć, że jest częścią klasy i mieć swój udział w jej życiu.

    Serdecznie dziękujemy uczniom i ekspertom za głos w dyskusji.  Za tydzień  ponownie się spotkamy, aby poruszyć ważny temat.

    Invalid Displayed Gallery


    Druga debata

    11 października 2017 odbyła się VI Konferencja Uczniowska na temat: Ojczyzna – co to dla mnie znaczy? W spotkaniu wzięło udział 17 uczniów klas IV-VI oraz 3 ekspertów: Magdalena Szymaszek i Paweł Jankiewicz – członkowie Towarzystwa Historycznego „VICTORIA” oraz Piotr Sztuk – przedstawiciel Stowarzyszenia Patriotycznego Polkowice. Spotkanie rozpoczęło się rozmową z dziećmi nt. Co to znaczy, że jestem Polakiem? i Z czym kojarzy się patriotyzm? Następnie w grupach uczniowie zastanawiali się nad następującymi zagadnieniami:

    1. Co to jest ojczyzna?
    2. Jakich znasz Polaków – patriotów?
    3. Z czym kojarzy ci się Polska?
    4. Jak możemy dzisiaj okazywać patriotyzm?

    Na pytanie Co oznacza, że jestem Polakiem, uczniowie odpowiedzieli m.in.:

    – mieszkam w Polsce,
    – muszę szanować swoja ojczyznę,
    – pamiętam o ważnych rocznicach,
    – mam szacunek dla ludzi, którzy zginęli za nasz kraj,
    – mieszkam i uczę się w Polsce
    – mam polską krew
    – rozmawiam po polsku i nikt mi tego nie zabrania
    – szanuję Polskę
    – mam swój język i kraj, z których mogę być dumny
    – jestem wolnym człowiekiem i mogę wyrażać swoje poglądy.

    Kolejnym punktem spotkania była dyskusja z ekspertami. Goście opowiedzieli o swojej działalności i powodach, dla których angażują się w sprawy patriotyczne.

    Dziękujemy uczniom i gościom za udział.


    Pierwsza debata

    4 października 2017 odbyła się V Konferencja Uczniowska na temat: Czy markety powinny być otwarte w niedzielę? W spotkaniu wzięło udział 28 uczniów klas IV-VI oraz 2 ekspertów: Anna Wygnaniec – były pracownik marketu Kaufland i pani Bożena Żelem – pracownik sklepu PSS Społem w Polkowicach. Spotkanie rozpoczęło się podziałem uczniów na 3 grupy: w pierwszej znaleźli się ci, którzy są za zamknięciem sklepów w niedziele, w drugiej ich przeciwnicy, a trzecią grupę stanowili uczniowie, którzy nie byli zdecydowani, jakie zająć stanowisko. W drugiej części debaty uczniowie przedstawiali argumenty, wyrażali własne poglądy, często odnosząc się do swoich rodzin. Oto argumenty za i przeciw:

    ARGUMENTY NA „TAK”
    – każdy powinien sam decydować, jak spędzi niedzielę
    – możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy
    – niektórzy nie mają możliwości robienia zakupów w tygodniu
    – wyjazd do galerii to ciekawy sposób spędzenia czasu: kino, lody, a przy okazji zakupy.

    ARGUMENTY NA „NIE”
    – spędzanie czasu z rodziną
    – każdy ma prawo do wolnej niedzieli
    – wykorzystywanie pracowników
    – brak dodatkowego wynagrodzenia
    – odpoczynek, relaks
    – jest to dzień świąteczny
    – można zrobić zakupy w tygodniu, jest na to 6 dni
    – więcej czasu dla dzieci
    – jak czegoś zabraknie, można pożyczyć od sąsiada, od razu będą odwiedziny
    – niedziela pracująca niczym nie różni się od pozostałych dni

    W kolejnej części spotkania wypowiadali się eksperci, opowiadali i swojej pracy, własnych obserwacjach i doświadczeniach. Panie zgodnie opowiedziały się za zamknięciem marketów w niedziele. Podsumowaniem konferencji uczniowskiej była prezentacja multimedialna, na której zaprezentowano wyniki sondażu wśród rodziców uczniów naszej szkoły. Wypowiedziało się 50 osób:

    Wyniki sondażu:
    28% – za pozostawieniem sklepów otwartych w niedziele
    72% – za zamknięciem sklepów.

    Dyskusja zakończyła się pytaniem do uczniów o to, czy ktoś zmienił zdanie zaprezentowane na początku spotkania. Okazało się, że zdecydowana większość uczniów przeszła na stronę, która od początku opowiedziała się za zamknięciem sklepów w niedzielę. Jak powiedział jeden z uczestników konferencji: „Siła argumentu, proszę pani”.
    Już za tydzień kolejne spotkanie nt. Moja ojczyzna – co to dla mnie znaczy?


    VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

    tb

    nasza szkoła w dniu 29 września 2017 r.uczestniczyła w akcji VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia organizowanej  pod hasłem:

    Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!

    Akcja miała zachęcić wszystkich uczniów  do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. W ramach akcji przeprowadzano następujące zadania:

    • podczas przerw wyznaczeni egzaminatorzy sprawdzali wiedzę kolegów, nauczycieli i rodziców, nagrodą za zdany egzamin była słodka niespodzianka oraz certyfikat,
    • nauczyciele matematyk przeprowadzili w każdej swojej klasie egzamin i rozwiązywali łamigłówki,
    • przygotowano również stoisko z grami matematycznymi wykorzystującymi znajomość tabliczki mnożenia,
    • przeprowadzono konkurs na mistrza tabliczki mnożenia przy wykorzystaniu tabletów,
    • podczas przerw odbyły się również zabawy ruchowe.

    1  2  3  4  5  7 16182023

    Bardzo dziękujemy uczennicom klasy VIa i VIb za pomoc w organizacji akcji.


    Odsłonięcie tablicy

    22 września uczniowie naszej szkoły: Patrycja Rusek, Jakub Flakowski z klasy VIId, Julia Drzyzga z Vc oraz Julian Nadolny z klasy IVd wzięli udział w uroczystości odsłonięcia okolicznościowej tablicy upamiętniającej 50 rocznicę odzyskania praw miejskich przez Polkowice.

    tablica1

    Serdecznie dziękujemy panu Pawłowi Paździorowi za wyrażenie zgody na publikację zdjęć jego autorstwa na naszej witrynie.


    4 września odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018. Już od godziny 8.00 w murach naszej szkoły gościli uczniowie i rodzice. Po dwumiesięcznym wypoczynku widać było ogromną tęsknotę za szkołą:-). Szczególnie serdecznie powitani zostali w progach naszej szkoły pierwszoklasiści. Dzieci z czterech klas pierwszych, zostali prasowni na uczniów przez dyrektora szkoły Elżbietę Kich-Wiśniewską oraz Burmistrza Polkowic Wiesława Wabika.

    1 2  3  4  6 8 9  9  11  12  14  13

    Serdecznie dziękujemy panu Pawłowi Paździorowi za wyrażenie zgody na publikację zdjęć jego autorstwa na naszej witrynie.

  • Kontakt

    adres
  • Wirtualny spacer

  • free vector